Voordelen Subway® Franchise

Geschiedenis

Subway® oprichter Fred DeLuca was in de zomer van 1965 op zoek naar een manier om zijn studie medicijnen te kunnen betalen. Hij had de ambitie om dokter te worden. Hij kreeg het advies van een vriend, Dr. Peter Buck, om een restaurant te openen en “Submarine”-broodjes te verkopen. Deze gaf hem een zakelijke lening van 1.000 dollar, en een levenslange zakenrelatie was geboren. Het eerste restaurant opende in Bridgeport, Connecticut in 1965 onder de naam “Pete’s Subway”.

De opvolgende jaren heeft Fred een talent ontwikkeld voor het runnen van een bedrijf en het serveren van een product met hoge kwaliteit, het bieden van uitstekende gastenservice, het laag houden van kosten en het vinden van geweldige locaties. Binnen 10 jaar was het concept gegroeid tot 16 zaken, waarna de beslissing volgde om over te gaan op franchisen. Dit bracht Subway® in een enorme groei, welke tot op heden nog niet is gestopt.

Voordelen Subway® Franchise

Het Subway® systeem

  • is duidelijk en eenvoudig te leren.
  • biedt het meest persoonlijke bestelproces ter wereld.
  • is toepasbaar in allerlei ruimtes, groot en klein.
  • heeft weinig apparatuur nodig en vraagt om een bescheiden investering.

Flexibel

Klein of groot, met of zonder zitplaatsen, op een bedrijventerrein, een ziekenhuis, een universiteit, een ‘drive thru’ of een op zichzelf staand restaurant: ons systeem is flexibel en daardoor net zo individueel als ons product. Het kan perfect aangepast worden aan jouw behoeften, of het nu gaat om locatie, meubilair of kapitaal.

Inkooporganisatie

Subway® franchisenemers kunnen in Nederland rekenen op de IPC – de Independent Purchasing Company Europe Limited. Deze onafhankelijke, non-profit inkooporganisatie is in eigendom van de Europese Subway® franchisenemers. Opgericht in 2001, stelt IPC Europe Subway® franchisenemers in staat financiële en servicekortingen te krijgen door op grote schaal in te kopen en te bevoorraden.

Bekend merk

Zowel in nationale als in internationale ranglijsten, behoort het Subway® merk tot de meest populaire, bekende en best-beoordeelde merken in de sector*. Van deze bekendheid en populariteit profiteer je als franchisenemer. Het zesletterige Subway® logo staat voor topkwaliteit en versgemaakte sandwiches, en voor vele van meet af aan tevreden franchisenemers, die het merk tot leven brengen.

*bron: Subway® Global Brand Tracking 2017, Nederland

Subway® Tools

Subway® heeft veel verschillende tools ontwikkeld ter ondersteuning van de Franchise Partners. Van uitgebreide e-learning programma’s tot een simpele app voor het bijhouden van feedback van gasten. De tools zijn allemaal beschikbaar via het intranet van Subway®.

Veel tools zijn te gebruiken in restaurant zelf ter ondersteuning van de dagelijkse taken van de (ass) Manager. Er zijn speciale apps ontwikkeld voor het nauwkeurig bijhouden van de voorraad en het laaghouden van de loonkosten. De medewerkers ontvangen het rooster via een app waarin ze beschikbaarheid en vakanties kunnen doorgeven.

University of Subway is een aangeboden Subway® platform waarop alle medewerkers online cursussen kunnen volgen. Deze e-learning cursussen zijn geschikt voor iedereen, van Franchise Partner tot Sandwich Artist. De inhoud varieert van korte filmpjes tot volledig interactieve video’s met een ingebouwde quiz functie. Er wordt vanuit Subway® steeds weer voor nieuwe content gezorgd. Dit om ervoor te zorgen dat de medewerkers op de hoogte blijven van de nieuwste kennis met betrekking tot Subway®. Een voorbeeld van een online cursus is bijvoorbeeld Sandwich Artistry, dit is een vereiste om te volgen voor nieuwe medewerkers. Daarnaast heeft Subway® in 2019 Sandwich Artistry 2 ontwikkeld. Deze cursussen zorgen voor extra ondersteuning bij de (her)training van medewerkers.

SubVentory is een gratis beschikbare applicatie voor Franchise Partners. Met deze app maak je snel en eenvoudig de wekelijkse inventarisatie op. Controleer en beheer je voorraad met een smartphone of tablet en upload het resultaat rechtstreeks naar SubwayPOS™, het kassasysteem van Subway®. Door de gebruiksvriendelijkheid van de app en de barcode scanner om het telproces te versnellen, kan er maandelijks tot 5 uur worden bespaard. Dit kan worden bespaard op het voorraden tellen en het invoeren van leveringen en inventarislijsten. Er hoeft niks meer handmatig te worden ingevoerd, alles gaat elektronisch en uploaden naar SubwayPOS™ duurt slechts een paar seconden. De app herkent verpakkingseenheden, het gewicht en de prijs van de artikelen en splitst deze uit in de verschillende verpakkingseenheden. SubVentory kan op meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt worden, dus de inventarisatie kan door meerdere mensen tegelijkertijd uitgevoerd worden.

LiveIQ Labor is een tool die Subway® Franchise Partners de mogelijkheid geeft om een eenvoudig overzicht te krijgen in de huidige personeelsgegevens van het Subway® restaurant. Het biedt Franchise Partners bijvoorbeeld de mogelijkheid om roosters te maken, te sturen op productiviteit en een duidelijk overzicht te krijgen van de personeelskosten per uur. De medewerkers kunnen door de bijbehorende app hun rooster inzien, een account aan maken, verlof aanvragen en kijken wie er werkzaam zijn tijdens verschillende shifts. Ter ondersteuning van het gebruik van bijvoorbeeld de app zijn er ook handleidingen beschikbaar voor Franchise Partners en medewerkers om te ontdekken hoe de app werkt.

University of Subway®

University of Subway is een aangeboden Subway® platform waarop alle medewerkers online cursussen kunnen volgen. Deze e-learning cursussen zijn geschikt voor iedereen, van Franchise Partner tot Sandwich Artist. De inhoud varieert van korte filmpjes tot volledig interactieve video’s met een ingebouwde quiz functie. Er wordt vanuit Subway® steeds weer voor nieuwe content gezorgd. Dit om ervoor te zorgen dat de medewerkers op de hoogte blijven van de nieuwste kennis met betrekking tot Subway®. Een voorbeeld van een online cursus is bijvoorbeeld Sandwich Artistry, dit is een vereiste om te volgen voor nieuwe medewerkers. Daarnaast heeft Subway® in 2019 Sandwich Artistry 2 ontwikkeld. Deze cursussen zorgen voor extra ondersteuning bij de (her)training van medewerkers.

SubVentory

SubVentory is een gratis beschikbare applicatie voor Franchise Partners. Met deze app maak je snel en eenvoudig de wekelijkse inventarisatie op. Controleer en beheer je voorraad met een smartphone of tablet en upload het resultaat rechtstreeks naar SubwayPOS™, het kassasysteem van Subway®. Door de gebruiksvriendelijkheid van de app en de barcode scanner om het telproces te versnellen, kan er maandelijks tot 5 uur worden bespaard. Dit kan worden bespaard op het voorraden tellen en het invoeren van leveringen en inventarislijsten. Er hoeft niks meer handmatig te worden ingevoerd, alles gaat elektronisch en uploaden naar SubwayPOS™ duurt slechts een paar seconden. De app herkent verpakkingseenheden, het gewicht en de prijs van de artikelen en splitst deze uit in de verschillende verpakkingseenheden. SubVentory kan op meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt worden, dus de inventarisatie kan door meerdere mensen tegelijkertijd uitgevoerd worden.

LiveIQ Labor

LiveIQ Labor is een tool die Subway® Franchise Partners de mogelijkheid geeft om een eenvoudig overzicht te krijgen in de huidige personeelsgegevens van het Subway® restaurant. Het biedt Franchise Partners bijvoorbeeld de mogelijkheid om roosters te maken, te sturen op productiviteit en een duidelijk overzicht te krijgen van de personeelskosten per uur. De medewerkers kunnen door de bijbehorende app hun rooster inzien, een account aan maken, verlof aanvragen en kijken wie er werkzaam zijn tijdens verschillende shifts. Ter ondersteuning van het gebruik van bijvoorbeeld de app zijn er ook handleidingen beschikbaar voor Franchise Partners en medewerkers om te ontdekken hoe de app werkt.

× Chat direct met het Development Team