Voordelen Subway® Franchise

Geschiedenis

Subway® oprichter Fred DeLuca was in de zomer van 1965 op zoek naar een manier om zijn studie medicijnen te kunnen betalen. Hij had de ambitie om dokter te worden. Hij kreeg het advies van een vriend, Dr. Peter Buck, om een restaurant te openen en “Submarine”-broodjes te verkopen. Deze gaf hem een zakelijke lening van 1.000 dollar, en een levenslange zakenrelatie was geboren. Het eerste restaurant opende in Bridgeport, Connecticut in 1965 onder de naam “Pete’s Subway”.

De opvolgende jaren heeft Fred een talent ontwikkeld voor het runnen van een bedrijf en het serveren van een product met hoge kwaliteit, het bieden van uitstekende gastenservice, het laag houden van kosten en het vinden van geweldige locaties. Binnen 10 jaar was het concept gegroeid tot 16 zaken, waarna de beslissing volgde om over te gaan op franchisen. Dit bracht Subway® in een enorme groei, welke tot op heden nog niet is gestopt.

Voordelen

Met meer dan 50 jaar ervaring biedt het Subway® systeem een gedegen concept aan. Onze Franchise Partners profiteren van de kennis, de processen en het netwerk binnen het Subway® systeem.

Zo zijn er verschillende trainingsmogelijkheden voor Franchise Partners en hun teams en het voordeel van de centrale inkoop door de non-profit inkooporganisatie. Daarnaast is er het nationaal marketingfonds waar marketingprofessionals samenwerken met een board van verkozen Franchise Partners en wordt er binnen het systeem continu geïnvesteerd in innovatie.

Subway® Tools

Subway® heeft veel verschillende tools ontwikkeld ter ondersteuning van de Franchise Partners. Van uitgebreide e-learning programma’s tot een simpele app voor het bijhouden van feedback van gasten. De tools zijn allemaal beschikbaar via een overkoepelend online platform van Subway®.

Veel tools zijn te gebruiken in de store zelf ter ondersteuning van de dagelijkse aansturing van de  Managers. Er zijn speciale apps ontwikkeld voor het nauwkeurig bijhouden van de voorraad en het laaghouden van de loonkosten.

Voor de Sandwich Artist is een goed e-learning platform beschikbaar om de praktijk met theorie af te wisselen. Daarnaast zijn er ook verschillende handleidingen te downloaden als handvatten voor specifieke werkzaamheden in de Subway®.

University of Subway is een aangeboden Subway® platform waarop alle medewerkers online cursussen kunnen volgen. Deze e-learning cursussen zijn geschikt voor iedereen, van Franchise Partner tot Sandwich Artist. De inhoud varieert van korte filmpjes tot volledig interactieve video’s met een ingebouwde quiz functie. Er wordt vanuit Subway® steeds weer voor nieuwe content gezorgd. Dit om ervoor te zorgen dat de medewerkers op de hoogte blijven van de nieuwste kennis met betrekking tot Subway®. Een voorbeeld van een online cursus is bijvoorbeeld Sandwich Artistry, dit is een vereiste om te volgen voor nieuwe medewerkers. Daarnaast heeft Subway® in 2019 Sandwich Artistry 2 ontwikkeld. Deze cursussen zorgen voor extra ondersteuning bij de (her)training van medewerkers.

SubVentory is een gratis beschikbare applicatie voor Franchise Partners. Met deze app maak je snel en eenvoudig de wekelijkse inventarisatie op. Controleer en beheer je voorraad met een smartphone of tablet en upload het resultaat rechtstreeks naar SubwayPOS™, het kassasysteem van Subway®. Door de gebruiksvriendelijkheid van de app en de barcode scanner om het telproces te versnellen, kan er maandelijks tot 5 uur worden bespaard. Dit kan worden bespaard op het voorraden tellen en het invoeren van leveringen en inventarislijsten. Er hoeft niks meer handmatig te worden ingevoerd, alles gaat elektronisch en uploaden naar SubwayPOS™ duurt slechts een paar seconden. De app herkent verpakkingseenheden, het gewicht en de prijs van de artikelen en splitst deze uit in de verschillende verpakkingseenheden. SubVentory kan op meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt worden, dus de inventarisatie kan door meerdere mensen tegelijkertijd uitgevoerd worden.

LiveIQ Labor is een tool die Subway® Franchise Partners de mogelijkheid geeft om een eenvoudig overzicht te krijgen in de huidige personeelsgegevens van het Subway® restaurant. Het biedt Franchise Partners bijvoorbeeld de mogelijkheid om roosters te maken, te sturen op productiviteit en een duidelijk overzicht te krijgen van de personeelskosten per uur. De medewerkers kunnen door de bijbehorende app hun rooster inzien, een account aan maken, verlof aanvragen en kijken wie er werkzaam zijn tijdens verschillende shifts. Ter ondersteuning van het gebruik van bijvoorbeeld de app zijn er ook handleidingen beschikbaar voor Franchise Partners en medewerkers om te ontdekken hoe de app werkt.

× Chat direct met het Development Team